
Siv Hatlen Heimdal
November 17, 2025
Vi vet hvor krevende det er å balansere stadig nye krav fra toppen, velmente råd om sosiale medier, samtidig som du skal svare ut kritiske spørsmål fra pressen og hindre en potensiell sak til å bli en megakrise. Og så titter sjefen inn på kontoret: Burde vi ikke være mer synlig i DN?
Alt du vil, er å sette deg ned for å finne de gode casene som skal løfte norsk matproduksjon og få din bedrift til å skinne.
Men når skal du få tid til det?
Hva med 10. desember 10.00 - 15.00?
10. desember skal Mari Hagerup og Siv Heimdal holde en workshop i strategisk kommunikasjon for folk i matnæringa som vil jobbe mindre reaktivt og heller få frem de gode historiene.
I løpet av én dag skal Mari og Siv gi deg sine beste verktøy på hvordan du kan jobbe mer strategisk i ditt kommunikasjonsarbeid det neste året.
Det er vanskelig å bli sett og hørt om du ikke prioriterer hvilke saker som er viktige for dere.
Hvorfor bruke tid på ting som ikke funker? Bruk heller tid og penger på de tingene som er viktige for at dere skal få gjennomslag
Ikke bruk tid og krefter på å gjøre tusen ting, når du får mer igjen for å velge ut de sakene som faktisk gjelder.
Vi gjør en gjennomgang av prinsippene for strategisk kommunikasjon for å sikre deg et godt fundament når du skal jobbe mer strategisk med planlegging og uttak.
Du får teori, case-gjennomgang og refleksjonsoppgaver som gjør deg i stand til å optimalisere jobbingen med mål, målgrupper og ikke minst tiltak.
Her er det vi skal jobbe med:
- Hvordan omsette organisasjons-/forretningsstrategi-strategi til kommunikasjonsstrategi?
- Hvordan skal du prioritere for å sikre at dere når målene?
- Hvilke virkemidler kan du ta i bruk for å få en riktig synlighet?
- Hvordan utnytte potensialet i målgruppene dine?Hvordan forankrer du tiltak og beslutninger?
Læringsmålet er å forbedre og forenkle arbeidet ditt med struktur, bedre planlegging og motivasjon til å tenke nytt!
Vi holder ikke kurs, fordi vi vet du ikke har konsentrasjonsevne til å høre noen messe i timevis. Det er helt ok, det har ikke vi heller.
Vi vet at, skal du lære noe må du jobbe aktivt med stoffet. Derfor kommer vi til å legge inn spørsmål og refleksjoner underveis.
Du velger selv hvor mye du vil dele med resten av gruppa.
Folk med litt erfaring, som jobber med kommunikasjon i mat- og landbruksnæringene med store ambisjoner om å få mer gjennomslag i presse, sosiale medier og ikke minst, internt.
Vi inviterer deg til workshop i våre nydelige lokaler på Grünerløkka. Du skal få tid og rom til å tenke, diskutere og stille spørsmål. Vi stiller opp med digg lunsj og kaffe fra Godt Brød.
Mari Hagerup har 25 års erfaring fra medier og kommunikasjon, blant annet 13 års erfaring som kommunikasjonsleder for store norske organisasjoner som Nortura og Orkla.
Siv Heimdal har 15 års erfaring som kommunikasjonsrådgiver, fra Norsk Landbrukssamvirke, Gjete og Rethink Food.
Begge har de spesialisert seg på å jobbe strategisk med kommunikasjon. Mari har laget kommunikasjonsstrategien til flere kjente merkevarer i norsk matnæring. Siv har hjulpet mange bedrifter med å jobbe mer strategisk med sin kommunikasjon.
4 999,- kr per person (ekskl. MVA)
Påmeldingsfrist 7. desember kl 15.00