En krise kommer sjelden alene. Når det blåser opp til storm står mye på spill. God krisehåndtering handler om å beskytte omdømme, tillit og verdier – alt det som tar lang tid å bygge opp, men som raskt rives ned.
Ja, vi vet at det er krevende å håndtere en krise. Ikke bare skal du håndtere ekstreme hendelser, du skal også kommunisere med presse, ansatte, kunder og samarbeidspartnere. Aller helst samtidig og i alle fall under stort tidspress.
Vi vet hva som kreves for å navigere trygt, klokt og taktisk før, under og etter en krise. Mari har lang og tung erfaring fra store nasjonale krisesituasjoner, og har ikke minst, håndtert kommunikasjonen i flere av landbrukets store kriser. Hun er vant til å samarbeide med profesjonelle beredskapsorganisasjoner – hun kjenner offentlig og privat sektor - og hun kjenner pressedynamikken. Ikke minst, hun vet hvilken belastning en krise er for alle involverte. Med solid fagkunnskap om dyrevelferd, verdikjeder og matproduksjon har Gjete godt kunnskapsgrunnlag for å hjelpe deg å navigere godt når det smeller.
Husk at den beste krisehåndteringen alltid starter tidlig, for da er det ennå tid til å jobbe med risikoreduksjon. Og er du i tvil om hva tidlig egentlig betyr, så råder vi deg til å ringe for å slå av en prat. Vårt motto: Bedre føre var enn aldri klar!